Architektura i nowoczesne budownictwo – Jak zmienić miasta za pomocą kultury: 10 wskazówek przy użyciu UNESCO
UNESCO opublikowała Globalny raport na temat kultury na rzecz zrównoważonego rozwoju Rozwój miast jesienią 2016 r. Wydarzenia ONZ zainicjowały dwa wydarzenia ONZ: dokument zatytułowany Transformacja naszego świata: agenda na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 r. , W którym podkreślono siedemnaście globalnych celów przyszłej współpracy międzynarodowej, został podpisany we wrześniu 2015 r. Podczas szczytu w Nowym Jorku. York. Habitat III, konferencja, która odbyła się raz na dwadzieścia lat i poświęcona mieszkalnictwu i zrównoważonemu rozwojowi miast, odbyła się w Ekwadorze w październiku 2016 r. Kwestia roli kultury w rozwoju miast i problemów, jakie może rozwiązać, wydarzenia. Aby odpowiedzieć na to pytanie, UNESCO podsumowało globalne doświadczenia i uwzględniło w sprawozdaniu udane przykłady krajobrazu, polityki kulturalnej, wydarzeń i inicjatyw z różnych zakątków świata. Eksperci Instytutu Strelka badali przestrzeń poradziecką, badając jedenaście krajów Europy Wschodniej i Azji Środkowej. Oto dziesięć z najbardziej wyjątkowych przypadków. Konferencja Habitat III / zdjęcie: Facebook . Zdjęcie dzięki uprzejmości Strelka Magazine O raporcie Raport podzielony jest na dwie części: pierwsza składa się z regionalnych badań przeprowadzonych wspólnie z instytucjami partnerskimi. Kraje zostały podzielone na osiem obszarów opartych na wspólnocie geograficznej i historycznej. Pierwsza obejmowała terytorium Afryki (z wyjątkiem północnych powiatów). Tunezja, Algieria, Libia, Syria, Mauretania i Maroko wraz z Półwyspem Arabskim stanowiły drugi obszar. Europa była trzecią; czwarty został utworzony przez Rosję i terytorium byłego ZSRR, z wyjątkiem Litwy, Łotwy i Estonii. Piąty region łączy kraje południowoazjatyckie: Indie, Iran, Pakistan, Sri Lankę, Afganistan, Nepal i inne. Szósty z nich obejmował Australię, Nową Zelandię, południowo-wschodnią i wschodnią Azję. Północna i Południowa Ameryka były ostatnimi dwoma obszarami. Dla każdego obszaru przedstawiono krótki przegląd pokazujący, co wpłynęło na ich kulturową odrębność i jak jest obecnie rozwijany. Druga, tematyczna część raportu została poświęcona dwunastu kwestiom dotyczącym mieszkańców miast, środowiska i polityki. Przykładowo, uwzględniono w nim zorientowane na ludzi podejście do rozwoju miasta, jakość środowiska i rozwój powiązań między obszarami miejskimi i wiejskimi. China-Town, Sydney / zdjęcie: Istockphoto.com . Zdjęcie dzięki uprzejmości Strelka Magazine Kultura i imigracja: dlaczego oszczędzać Chinatown i rehabilitować muzykę Steven Vertovec, szef Instytutu Maxa Plancka Studiów nad Różnorodnością Religijną i Etniczną, wskazuje na kilka interesujących zmian w temacie migracji i związanych z tym procesów miejskich . Według niego procesy przeludnienia następują teraz szybciej niż kiedykolwiek wcześniej. Tworzą stabilne przepływy idei, symboli i znaczeń, które są przenoszone między krajami i kontynentami. Pojawiło się także nowe zjawisko: migranci domagają się równych praw i możliwości uczestnictwa w życiu społecznym w nowej lokalizacji bardzo aktywnie, a czasem nawet agresywnie. W oparciu o te obserwacje, Vertovec mówi o nowym znaczeniu: super-różnorodność . Kluczową różnicą tego zjawiska jest fakt, że nowo przybyli żyją głównie w tych samych dzielnicach co imigranci z poprzednich fal i pokoleń. W rezultacie otrzymujemy terytorium o wielowarstwowych cechach kulturowych i społecznych, które nadal są przeciwstawne głównej oficjalnej kulturze miasta. Z jednej strony powoduje to segregację i konflikty. Z drugiej strony może to zachęcić do tworzenia nowych metod współpracy i praktyk kosmopolitycznych. Na przykład Vancouver, które nie ma jednej grupy etnicznej, która stanowi więcej niż 25% populacji, przetłumaczyło podstawowe ważne dokumenty publiczne na kilka języków i wdrożyło wielojęzyczne linie telefoniczne. W mieście opracowano strategię Różnorodne Społeczności i Wielokulturowość, która pomaga nowo przybyłym dostosować się. Ma również inicjatywy mające na celu wspieranie społeczności LGBT, zwalczanie rasizmu i dyskryminacji oraz wzmacnianie wzajemnego zrozumienia między tubylcami a imigrantami. Przypadek Sydney pokazuje, jak może zmienić się status Chinatown. Chinatown w dzielnicy Haymarket była zasadniczo uważana za imigranckie getto aż do 1970 roku; wtedy ludzie zaczęli przemyśleć swoją rolę. W 1980 roku z inicjatywy rządu i społeczności biznesowej powstały dwa łuki w stylu chińskim, tradycyjne czerwone latarnie i inne akcesoria wschodnie. Tak więc kultura imigrantów znalazła sposób na formalne wyrażenie
[więcej w: klimatyzator monoblok, fatek, odległość szamba od granicy działki ]