Hale magazynowe
Just another WordPress site

Nowoczesna architektura : Czarny i złoty: jak Paul Revere Williams został pierwszym Afroamerykaninem, który wygrał najwyższy honor AIA

Posted in Uncategorized  by admin
May 1st, 2018

La Concha Motel, Las Vegas, 1961. Wczoraj Amerykański Instytut Architektów (AIA) ogłosił, że nagrodził Złoty Medal 2017 Paulem Surverem Williamsem. Pomimo maniakalnej szybkości jego pięcioletniej kariery, ci, którzy nie są zaznajomieni z architekturą wczesnych lat Hollywood, mogą zostać wybaczeni za nie uznanie Williamsa. Nazwa. Ale jest on znany z tego, że zaprojektował około 3000 budynków, jako że jest architektem dla gwiazd. w tym, między innymi, Franka Sinatrę … i za to, że był pierwszym czarnym członkiem AIA. + 7 Dzięki uprzejmości AIA Szczegóły Williamsa. Życie, jako Afroamerykanin świadczący usługi dla najbogatszych i najpotężniejszych ludzi w kraju, jest tak zadziwiające, że często przyćmiewają szczegóły jego pracy. Dowiedziawszy się o swoim życiu, można by wiele przeczytać o tym, jak nauczył się rysować do góry nogami, tak że nie musiał siedzieć zbyt blisko swoich klientów, lub jak przeciwstawiał się nauczycielowi w szkole średniej, który powiedział mu, że jest brak popytu na czarnych architektów. O wiele mniej powszechne są opowieści o postępach jego twórczości od stylów Tudorów i Gruzji, poprzez obnażonego. Proto-modernistę. styl, do czystszego, a nawet futurystycznego modernizmu w późniejszym okresie jego kariery. [1] LA Times kiedyś twierdził, że Jeśli masz wyobrażenie o południowej Kalifornii w latach 50. i na początku 1960 roku, prawdopodobnie wyobrażasz sobie budynek stworzony przez Paula Williamsa. 2) Jednak ten późniejszy okres to niekoniecznie reprezentatywne dla pierwszych trzech dekad Williamsa. kariera. Jak zauważył New York Times Magazine w 2002 roku, Williams nie był rewolucyjny, [3] i jest godne uwagi, że dziś LA jest znane tak samo ze swoich McMansions, tych krzykliwych, nieudolnych imitacji Williamsa. Właściwe, a jednak konserwatywne domy gwiazd Hollywood, tak jak w przypadku eleganckiego, eksperymentalnego modernizmu, do którego Williams przyczynił się później w swojej karierze. Dzięki uprzejmości AIA Można argumentować, że Williams. wcześniejsza architektura mieszkaniowa była wynikiem chęci kapitulacji dla swoich klientów. kaprysy: relacje z jego kariery są wypełnione opowieściami, takimi jak obietnica dostarczenia projektu w ciągu 24 godzin, aby zdobyć prowizję od swoich białych współczesnych, [4] lub wyżej wymieniony powód do rysowania głową do góry nogami. Podobnie zauważa się, że jest podekscytowany nową modernistyczną estetyką i pragnie z nią pracować, choć chciałby także robić konserwatywne domy kolonialne dla klientów, którzy ich chcieli. [5] Williams. własna analiza jego wyborów projektowych była jeszcze bardziej skoncentrowana na kliencie:. Na pytanie, jaka była moja teoria projektu. że wykonałem tyle współczesnych budynków, a jednocześnie unikałem egzotycznego podejścia. moja odpowiedź brzmiała, konserwatywne projekty pozostają w stylu dłużej i są lepszą inwestycją.. [6] Paley Home. Zdjęcie dzięki uprzejmości AIA Williams. potrzeba uspokojenia potencjalnych klientów, którzy mogą być sceptyczni ze względu na jego rasę, wydaje się często sprzeczna z jego pragnieniem bycia uznanym za swój wielki talent, niezależnie od jego koloru. Dwa impulsy spotkały się najbardziej dramatycznie w eseju z 1937 roku, który Williams napisał do American Magazine pod tytułem I Am a Negro . Tutaj Williams domaga się, aby biali ludzie traktowali mnie i innych mężczyzn i kobiety mojej rasy, jako indywidualne problemy, a nie jako problem rasowy. Mimo to nie może wydawać się być zdecydowanym na swoim stanowisku, dodając, że biali Amerykanie mają uzasadnioną podstawę do uprzedzeń wobec rasy murzyńskiej. i że nawet jeśli ludzie posłuchają jego wcześniejszego żądania, biali i czarni powinni pozostać oddzieleni w społeczeństwie i. słusznie. [7] Na szczęście, po kolejnych 20 latach demonstrowania swojego talentu, wygląda na to, że Williams zdobył wystarczający szacunek, że był w stanie uczestniczyć w energetycznym nastroju architektonicznej sceny w Los Angeles w latach 50. i 60., co zrobiło na nim wrażenie w Los Angeles Times. przełom tysiąclecia. Paley Home. Zdjęcie dzięki uprzejmości AIA Osoby, które otrzymały nagrody AIA za Złote Medale mogą rysować podobieństwa między okolicznościami związanymi z tegoroczną nagrodą a nagrodami przyznanymi w okolicach Złotego Medalu 2014 przyznanego Julii Morgan. W tym roku Morgan była pierwszą kobietą, która kiedykolwiek otrzymała Złoty Medal, podobnie jak Williams jest pierwszym czarnym architektem, który otrzymał nagrodę. Podczas gdy Williams był pierwszym czarnym architektem, który był członkiem AIA, Morgan była pierwszą kobietą, która ukończyła École des Beaux-Arts w Paryżu i pierwszą licencjonowaną architektką w Kalifornii. I choć Williams nie żyje od 1980 roku, Morgan zmarł prawie 60 lat przed jej pośmiertną nagrodą. Ale podczas gdy nagroda przyznana Julii Morgan była krytykowana w tym czasie za … podkreślenie osiągnięć Pani Morgan bez odniesienia do płci, kultury lub swoją własną historię. z jedną osobą, która to dodaje – w naszym zawodzie bardzo słabo mówi, że nagradzanie nieżyjącego architekta płci żeńskiej 56 lat po jej śmierci jest uważane za postęp,. [
[podobne: pompa próżniowa, oczyszczalnie ścieków, szamba betonowe ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: oczyszczalnie ścieków pompa próżniowa szamba betonowe